SELAMAT BERPUASA & SELAMAT ULANGTAHUN KELAHIRAN CHEWI

Selamat berpuasa buat kawan-kawan semua..dan Selamat Hari Jadi yang ke 3 buat puteri kesayangan mama Nur Farah Hafiy binti Mohd Faizul...Semoga anak mama menjadi insan yang berguna di dunia dan akhirat..amin..


kat bawah ni makcik ambik dari blog lame makcik..yang makcik tulis setahun lepas :) oleh kerana mood puasa yang keletihan, makcik copy paste kan aje supaya menjimatkan tenaga makcik..heheheh..

 kalau banyak mase free sila lahbace, tapi kalo rase mood keletihan puasa tu menebal..sila abaikan.. ^_*

2008...
4 PETANG..


Waktu ni aku dimasukkan ke bilik pembedahan..
.
.
Buat ape???
:
:
:
waaaaaa...teringat semula kenangan masuk bilik operation...kul 4 petang aku di bawa masuk..
mase tu Allah jer tau perasaan aku..sedih  ada takut ada gembira ada teruja pon ada..
Di sisi aku saat tu..SUAMI TERSAYANG...tak ader sedara mara..tak ade kenalan..
Mase nurse nak tolak aku masuk bilik operation..memang nampak sangat muka dia cam takut dan sedih..mungkin kali pertama dia tengok aku dalam keadaan terlantar kat atas stretcher..mase tu aku masih sedar. tapi rase macam tak sedar dah sebab terlalu takut...


Masuk je bilik operation tuuu sempat lagi aku tgk jam ..waa hati makin berdebar bila tengok lampu dup tergantung kat atas katil ..sebelum ni dup tengok dalam tv jew..

Lepas je nurse angkat aku naik atas katil tu , aku di suntik ubat bius..bahasa perubatan aku tak tau la dia panggil aper..yang aku tau org2 kampung anggil ubat bius..huhu..
lepas jer kene cocok tu badan rase lenguh2 sangatttt..Aku gitau nurse..'leh tak saye nak dup mengiring..lenguh la nurse..tak tahannn'..tapi nurse cakap skejap je dik..pastu tak ape la..pastu aku tak tauu dah ape jadi..rase macam perut aku di godek2 jew..
4.05 ptg aku sedar..macam terlelap , tengok ader 3 4 org dup tepi katil tu..pastu aku terlelap pulak..Rase macam ngantuk sangatttt..4.10 ptg aku sedar pulak..(sempat pulak aku tengok jam ek...) sebenarnya kalau celik mata je memang nampak jam kat dinding tu sebab tu aku dan tengok jam..Demikian la setiap 5 minit aku pasti tersedar pastu terlelap pulak..

TEPAT JAM 4.25 PETANG...aku dengar satu suara...
suara yang akan menceria dan mewarnai seumur hidup aku..
Lahirlah seorang puteri ke dunia ini...
Tapi skejap jew dengar suara tue..dan saat itu aku bersyukur ke hadrat Illahi..sekurang-kurang aku tau anak aku ada suara..Alhamdulillah..

Lepas tu aku macam tertido trus..yang aku sedar aku dah ade dalam bilik lain...
Bilik sunyi sangattt..mata ni macam tak leh nak celik lama..ngantuk yang amat2..

Pukul 8mlm  bila aku dah sedar dan tak lali ngn ubat bius tu..
aku di pindah ke wad biasa...keluar je bilik bedah tu nampak suami aku ..
hihih nak tergelak pun ade, muka cam takuttt jew..mase tu ader sorang kawan kat sebelah dia..
Bila masuk je kat wad biasa aku ..macam biasa la..tido je lah..rase cam letih sangat..
Tapi kesan ubat bius ade lagi sket2, ngantuk tu masih terasa..skejap2 akan terlelap..
Malam tu bila dah bius hilang, perut dah terasa sakit..macam tak pnah rase sakit camtu..sakit denyut2..
nurse bagi ubat tahan sakit..baru leh tido..nak bangkit pegi toilet pon  Tuhan je tau sakittttttttttttttttttttttttttt..

Hari keesokkan baru la suami aku leh tengok puteri kami..sebab dia lahir tak cukup bulan, dan berat pun 1.6 kg jer, kene duduk dalam NICU selama 35 hari..hari ke 3 baru lah aku sendri leh tengok tuan punya suara yang aku dengar jam 4.25ptg 1 ogos 2008 tu..
Ya Allah...alhamdulillah..inilah zuriat ku...

 gambar pertama !!

mama dan papa akan sentiasa menyanyangi mu..
NUR FARAH HAFIY BINTI MOHD FAIZUL.
.
.
.
.

ni yang update hari nih.. ^_^







oleh sebab bulan pose...so,tak de la birthday party .. -_- ...

Comments

sekamar rindu said…
salam....

happy besday buat adik Nur farah..moga dipanjangkan umur, dilimpahkan rezeki oleh Allah swt.

berjaya dan bahagia di dunia
dan di akhirat.....ameen..
Cik Leez said…
salam..
tqvm... semoga kita sama2 dimurahkan rezeki bahagia dan berjaya dunia dan akhirat :)
sekamar rindu said…
salam...puan,

tq singgah dan folo blog saya..

Popular posts from this blog

Perancangan Keluarga

Duk ngadap tv tak p manaaa dahhh !

KALO RASE GUMBIRA SEBUT HOREY...HOREY...